Projektledare med CRM-inriktning sökes

Care of Haus är en fullservicereklambyrå med kontor i Stockholm och Västerås. Byrån har drygt 30 anställda inom fyra affärsområden. Några av våra uppdragsgivare är Ladbrokes, Bauhaus, Hemglass, Waynes Coffee, Trafikverket, Mälarenergi och Västerås stad.

Loyalty är ett fristående affärsområde inom Care of Haus. Vi hjälper våra kunder att bygga upp och utveckla sin marknadsföring genom CRM, lojalitetsprogram och datadriven marknadsföring. Nu söker vi en projektledare med CRM-inriktning.

Som projektledare hos oss kommer du vara ansvarig för att hjälpa våra kunder att utveckla sitt CRM-arbete, i vissa fall i form av lojalitetsprogram, och vara ansvarig för genomförandet av marknadsförings- och CRM-projekt. Du är rådgivare för kunder i strategiska och taktiska frågor och strävar ständigt efter att utveckla kundernas marknadsföringsarbete.

Du har ett stort intresse för marknadsföring i allmänhet och CRM i synnerhet och utvecklar ständigt din egen kompetens inom området. Du är lika nyfiken som oss på hur reklambranschen kommer att förändras av CRM och Big Data, och vill vara med oss i frontlinjen på den resan.

Hos Care of Haus Loyalty blir du en del av ett litet, tight och snabbrörligt team som har höga ambitioner för våra kunder, och för vår egen utveckling i branschen. I ryggen har vi en fullservicebyrå med egen webbutveckling och några av branschens främsta teknikpartners. Du får också en arbetsplats där det alltid finns utrymme för det roliga, och där vi gärna jobbar hårt men sällan övertid.

Erfarenhet och kompetens

Du har förmodligen en examen från universitet/högskola inom marknadsföring eller närliggande områden. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet från reklambyrå, marknadsavdelning eller motsvarande. Du har arbetat med CRM, kundklubbar, lojalitetsprogram eller annan datadriven marknadsföring. Förutom en duktig marknadsförare är du också bra på att skapa starka relationer med dina uppdragsgivare och har ett stort intresse för att göra affärer och utveckla din kundportfölj.

Ansvar
  • Driva och utveckla marknadsförings- och CRM-projekt för våra kunder
  • Driva och utveckla dina egna “konton” (ny- och merförsäljning)
  • Upprätta och arbeta efter marknadsaktivitetsplaner på årsbasis för samtliga kunder
  • Leda och inspirera din arbetsgrupp att överträffa sig själva både när det gäller kreativitet och att leverera maximalt värde per krona till våra kunder
  • Bidra till utvecklingen av Care of Haus Loyaltys processer och arbetsmetoder
  • Att själv ständigt utveckla din kompetens inom marknadsföring och CRM
  • Att vara med och bidra till en skön stämning och ha superkul på jobbet

Skicka ditt CV och en kort beskrivning av dig själv till mikael@careofhaus.se senast 15 februari så bokar vi ett möte och pratar ihop oss om det känns rätt!