Nytt reklamfilmskoncept för Hemglass!

Det är alltid nåt spännande som händer i glassbilen. Återupptäck en ny värld och se vår nya reklamfilm för Hemglass, gjord tillsammans med Dockhus Animation och ProLounge.

2014 blev Hemglass svenskägt igen 2014 efter att Varsego Sverige köpte bolaget. Efter det har fokus varit att utveckla sortimentet, bland annat med mat och dryck från Sibylla och Unilever, men också genom samarbeten som Sodastream.

Med start i år tas också ett nytt grepp om marknadsföringen. Care of Haus, i samarbete med bland annat Mash, Dockhus, ProLounge, Revide och Mash Mediebyrå har tagit fram allt från ny reklamfilm, nytt radiokoncept, ny webbplats och en ny kundklubb.

– Samtidigt som vi utvecklar sortimentet och hittar nya sätt att öka kundnyttan med vårt stora distributionsnät vill vi även hitta tillbaka till charmen med glassbilen och stärka vår position som glassexpert. Vi är väldigt nöjda med jobbet vi gjort tillsammans med Care of Haus och de andra byråerna och ser fram emot att följa responsen, säger Mikael Sahlsten, VD för Hemglass.

 

Behind the scenes

Nyfiken på hur det gick till när vi gjorde vår reklamfilm för Hemglass? Kolla den här timelapsen från Dockhus Animation.