Brittisk look när Care of Haus och Ladbrokes kampanjar igen

Hur kommer det sig att man ibland bara vet vad som ska hända i matchen? Den frågan står i fokus när Ladbrokes för andra året anlitar Care of Haus för sin svenska marknadsföring. Filmen har producerats ihop med produktionsbolaget ProLounge och mediebyrån Mash.

Capture the moment

I centrum för kampanjen är även i år en reklamfilm på konceptet ”Capture the moment” – om att som spelare våga lita på sin intuition, magkänsla, högre makt eller vad det nu är som ger oss tips, ingivelser och ledtrådar.

Samma typiskt brittiska manér och känsla som i 2015 års version genomsyrar också den nya filmen från början till slut – naturligt för ett varumärke med det ursprunget, men också med så stark koppling till Premier League och engelsk fotboll. Och även om filmen är inspelad i London finns gott om svenskar med framför kameran.

Filmen kommer att sändas i samband med utvalda Premier League- och Champions League-matcher under våren. Även printannonser och digitala insatser är en del av kampanjen.