Vi kan det här med PR.

Det är milsvid skillnad mellan att skicka ut ett pressmeddelande på vinst och förlust och hoppas att någon hittar det – och att arbeta strukturerat med PR. Med en strategi och kunskap om PR kan du välja ut de nyheter som faktiskt har en chans att uppmärksammas och slippa lägga dyrbar tid på utskick som inte når fram.

Du kan formulera dina berättelser på ett sätt som når igenom bruset på redaktionerna och i sociala medier och rikta dig till just de personer och journalister som kan vara intresserade. Du kan få dina olika kanaler, egna och förtjänade, att samverka så att det du vill berätta faktiskt också hörs. Vi har mångårig erfarenhet av att hjälpa våra kunder nå ut med budskap i media, skapa opinion och hantera kommunikation i det vi brukar kalla förtjänade kanaler. Att flera av oss har en bakgrund som journalister ger dessutom en ovärderlig förståelse för redaktionernas arbetssätt och nyhetsvärdering. Care of Haus har flera gånger belönats med guld och silver i världens största PR-tävling, Sabre Awards.

Våra kunder befinner sig inom vitt skilda branscher, inom privat näringsliv, organisationer och kommuner. Wayne’s coffee, ABB, Canal Digital och Västerås stad är några av uppdragsgivarna.