Datadriven kreativitet

Care of Haus Loyalty är en lojalitetsbyrå som arbetar med datadriven kommunikation, lojalitets-, CRM-program och kundklubbar. Vi förenar reklambranschens kreativa metoder med Big Data och marketing automation för att bygga starka varumärken och skapa verklig lojalitet.

Så kan vi hjälpa er

Retail

Vi hjälper dig att skapa eller förbättra din kundklubb, och att maximera effekten av din datadrivna marknadsföring.

E-handlare

Vi hjälper dig att använd din data på mer kraftfulla sätt, och att öka personaliseringen och kundupplevelsen.

Produktvarumärken

Vi hjälper dig att bygga en direktrelation med dina slutkunder och bygga varumärke mot dem i egna kanaler.

B2B

Vi hjälper dig att kommunicera smartare med dina kunder och nyttja möjligheterna med CRM och marketing automation.

Case: NetOnNet lojalitetsprogram

NetOnNet ville starta en klubb för sina trogna kunder. Men som lågprisaktör i en redan prispressad bransch hade NetOnNet en speciell situation. Uppdraget: ta fram ett kundklubbskoncept som lockar med något annat än de redan låga priserna.

Gå från rabatt till lojalitet

Princip 1: Tillväxt sker genom befintliga kunder (grönt), inte nya kunder (blått).
Princip 2: Rabattcheckar räcker inte - för att skapa verklig lojalitet behövs upplevelse.

Vi hjälper dig att bygga upp dina egna kanaler – t ex ditt lojalitetsprogram – för att det ska bli billigare att nå din målgrupp och skapa återköp. Men också för att det ger oss en chans att skapa verklig lojalitet från dina kunder genom relevans.

Vi brukar prata om två principer som skapar lönsamhet. Den ena består i att de flesta företag tenderar att lägga hela, eller den största, delen av sin energi på att rekrytera nya kunder – medan tillväxten kommer utifrån förmågan att behålla kunder och få dem att göra återköp.

Den andra principen är att väldigt många fastnar i det vi kallar transaktionell lojalitet. Kort sagt: kunden får en rabattcheck, och kanske använder den. Men en kupong räcker inte för att skapa verklig lojalitet. För det krävs relevans – och det skapas genom insikter från den data som dina egna kanaler genererar.

Låter det vettigt?

Vårt erbjudande

Designelement

Utformning av lojalitetsprogram/klubb

Strategi, visuell identitet, produktion och driftsättning av nya lojalitetsprogram eller kundklubbar. Inkluderar bland annat utveckling av förmåner, bonussystem och relation till modervarumärke.

Person med lampa

Design av intelligenta kundresor

Utformning av kundresor med hjälp av befintlig kunddata och insikter. Syftet är att maximera kundens upplevelse och minimera pains för varje beröringspunkt. Här ingår även profilering och segmentering.

Slå på trumman

Datadriven kampanj och kommunikation

Kreativa kampanjer och kommunikationsinsatser med kunddata och insikter som grund. Utveckling av kommunikationskoncept som dramatiserar fördelarna och gestaltar varumärket är ett exempel på projekt.

Statestik och grafer på en skärm

Marketing Automation och optimering

Utveckling och driftsättning av triggers för automatiserad kommunikation, t ex autogenererade erbjudanden. Även optimering och analys, t ex A/B-testning, NPS-mätningar och tvillinganalyser.

Maximera systemet

Att bygga upp ett lönsamt lojalitetsprogram är en dröm för de flesta företag. Men få har de kunskaper och de redskap som krävs. Vi hjälper våra uppdragsgivare att nyttja sina system maximalt och gå från masskommunikation till personaliserade kundresor. Tillsammans med våra teknikpartners kan vi också hjälpa till att implementera Voyado, Nordens snabbast växande lojalitetssystem.