Med mycket glädje, värme & ambition

Care of Haus är en internationellt prisbelönt fullservicebyrå med över 30 medarbetare. Vi hjälper svenska och internationella kunder med effektiva kommunikationslösningar i egna, köpta och förtjänade kanaler. Care of Haus startade i Västerås 2006 efter en sammanslagning av kommunikationsbyråerna Care of och Haus. 2012 etablerade byrån kontor i Stockholm.

Care of Haus verksamhet är uppdelad i fyra olika affärsområden:

Affärsidén är enkel

  • Vi är en kommunikationsbyrå som skapar effekt i egna, köpta och förtjänade kanaler.
  • Våra lösningar bygger på research, kreativitet och affärsmässighet.
  • Vi är alltid på jakt efter att ge våra kunder största möjliga effekt för pengarna.
  • Vi jobbar med kunder som är beroende av kommunikation för att lyckas med sina affärer.

Byrån ägs till 88 procent av fyra medarbetare genom ett moderbolag, samt till 12 procent av ledningsgruppen. Moderbolaget äger även 25 procent av filmproduktionsbolaget ProLounge samt 25 procent av franchisekedjan Prison Island.

Care of Haus har sedan starten en extern styrelse ledd av bolagets delägare Staffan Braw. Externa ledamöter är Rolf Hansen, advokat, Emma Stjernlöf, marknadschef på Adidas och tidigare kommunikationschef på Google, Malte Lind, konsult och tidigare public affairs-chef på Sveriges Radio samt Johnnie Pettersson, koncernchef/arkitekt på Archus Arkitekter.